Julia

När tiden hinner ikapp
Tiden har liksom försvunnit.
Eller så har jag väl inte orkat. För mycket blogg har det inte blivit, eller bilddagbok heller för den delen.
Jag bara genomlider dagarna, väntandes på bättre tider. Min depression slog ut mig, totalt nästan.
Fast det döljer jag ganska bra tror jag, folk märker knappt att det är något fel på mig. Det har väl både sina bra och dåliga sidor.
Jobbigt att inte få hjälp med sina problem, samtidigt skönt att slippa alla frågor som man inte kan besvara.
Denna veckan har bestått av att stiga upp 5:45 och gå till sängs 21:30. Försökt få ihop lite pengar i alla fall. Känns bra.
Slut för denna veckan nu tack och lov, dock har mitt humör varit ganska roligt. När jag blir lagom trött blir jag ganska mycket cp. Det slår lätt över och jag dampar runt och skriker ungefär. Kul (Y) hahaha.
Anyways, nu är det midsommar helg. Som antagligen ska spenderas ute hos slamp-Jim med några polare. Ajemän. Det ska la bli trevligt :P
I övrigt genomlider jag dagarna med ett likgiltligt humör, det går upp och ner ibland också. Lite jobbigt. Men det är inga panikattacker denna veckan än så länge i alla fall. Man får väl se det positiva i det hela.

I
övrigt så har jag några ord jag vill säga.
Att skapa ett samhälle där alla lever lika, är det inte vad vi strävar efter ? Gäller då inte detta även djuren ? Vissa djur lever under förjävliga omständigheter just nu. Omständigheter som VI kan ändra på. Jag ber inte om mycket, som mest ett bidrag till Djurens Rätt. För att det behövs och hjälper till. I samband med OS i år som hålls i Kina försöker Djurens Rätt få fram ett möte med Kinas ambassadör för att diskutera införandet av en djurskyddslag i Kina. Låter det som en bra idé ? Hjälp då till att fixa så att mötet kan ske ! Sätt press på Kina. Uppmärksamma media, skicka mail till kinsesiska makthavare, adresser finns på www.djurensratt.se. Snälla hjälp till. Något så litet kan leda till så mycket hjälp. Det behövs. Kina är ett land i behov av denna lag, så ge det en chans.

E
eeh, ha det bra och .... glad midsommar ?