Julia

the art of retouching
Om någon skulle fråga mig vad jag verkligen, VERKLIGEN ville syssla med och verkligen vara bra på; så skulle jag svara redigering (eller att jobba med djur men då måste man flytta iväg).
Redigering av bilder har fascinerat mig i många år, att ändra på en bild så totalt, fast ändå få det att se verkligt ut. AMASING ! Det hade varit drömmen, att vara riktigt grym på det, och tjänat pengar på det.
Som denhär killen:
http://www.glennferon.com/portfolio1/index.html
Jag kan sitta och stirra på dessa bilder i timmar, bara för att undersöka skillnaderna. Och visst, jag kan lite grunder i redigering kanske, fast jag har liksom ingen att fota bilder av och sedan redigera. För människor är det som hade varit roligast att redigera. Jag har väl inte tålamodet heller. Annars hade jag lätt ägnat mig åt det.
Kanske borde söka upp lite bra tutorials för riktig redigering, kanske sådana som kostar lite. Det är ju lätt värt det ! :)
I alla fall som en hobby, för på högre nivå kan jag nog inte få det.
Men där har ni min dröm i alla fall, en dröm jag aldrig kan nå.

Jag känner för att lyckas med saker här i livet, lära mig spela gitarr har jag velat sedan innan jag fyllde tvåsiffrigt nästan, men jag har aldrig haft tålamodet, och jag har ingen riktig gitarr. Kanske dags att ge det ett nytt försök. Likaså med nya språk, alviska lovade jag mig själv att lyckas med för många år sedan, och visst hade det varit hur roligt som helst att kunna.
Kanske ska ge mig på lite saker här i livet, hitta min grejj jag vill syssla med. Kanske till och med jag har dolda talanger inom något ;)