Julia

I det tysta - Vicky Jaggers
Denna typ av bok fascinerar mig, hur illa det än låter. De är äkta händelser, det här har faktiskt hänt någon. På riktigt. Och det ger bättre förståelse för människan, man blir förbannad, man blir ledsen ...
Denna boken är stark. Vicky var 12 år när hon blev våldtagen av sin 17-åriga bror. På kuppen blev hon gravid och födde deras barn. Vid 12 års ålder leker man med leksaker som normalt barn. Inte Vicky.
Hennes BROR gjorde detta, inte någon främling. Jag kan inte låta bli att se hur relationen ser ut mellan mig och min bror, som är 6 år äldre än mig. Jag älskar honom mer än det mesta här i världen, han är min förebild, någon som jag ser upp till.
Hennes bror tog hennes barndom. Han är inget annat än ett monster.
Jag tycker att folk borde läsa sådana här böcker. För att förstå lite bättre. Det känns som sådana här skrämmande historier mest göms undan, det är lite fult. Man vill inte riktigt veta. Det vill nog fan inte Vicky heller men hon måste leva med detta.
Jag känner mig lite tom över att boken är slut, det blir lite som att en vän öppnat sig för en och berättat sina hemligheter, sedan hör man inte av vännen mer.
Men som sagt, läs. Bara läs.
#1 - elsa

SV: HÅLLER MED!!! om jag inte ska jobba då.. men blir nog inte så! klart man ska supa liksom ;)