Julia

Blir rätt besviken
Jag har länge sett upp till Blondinbella för hon verkar så stark och har bra åsikter. Men nu blir jag riktigt sur faktiskt. Ni som inte har så mycket koll kan jag ju berätta att Blondinbella kör stenhårt på begreppet "size me" just nu, vilket innebär att tjejer inte ska bry sig så mycket hur deras kroppar ser ut, alla är fina osv osv. Låter bra.
Men nu har hon kritiserat den norska bloggerskan follballfrue. För att hon skriver mycket om träning och sin kost (hon följer lchf). Blondinbella säger att det är fel att ge sådana signaler till ungdomar. Fel ?! Att promota träning ?! Seriöst ....

Jag är på riktigt trött på dagens samhälle. Och nu får folk bli hur sura de blir. Men det finns INGEN logik i att få unga att tro att det är okej att vara feta. På riktigt. Äter man rätt och tränar, då får man oftast en bra kropp. Jag menar inte superduper vältränad, men man blir inte .... överviktig. Jag tycker det är jävligt farligt att vi är okej med övervikt. Visst, en supersmal kan ha en kropp som mår väldigt dåligt på insidan, det beror på ämnesomsättning och gener och lite sådant. MEN ÄTA RÄTT OCH TRÄNA REGELBUNDET ÄR INTE FEL. Så sluta glorifiera övervikt och att ååh vi behöver inte bry oss. Nej men kolla på usa då. Hur mår de ungarna ? Och statistiken går inte precis åt rätt håll för Sverige heller.
Jag blir sur över det här. På riktigt. Ta hand om er folk. Om inte annat så för att era barn i framtiden/nu ska se att de också bör göra det.