Julia

Tattoo
En liten iaf.
Har glömt lägga upp här ;D Gör det mest för att det är kul att gå tillbaka och kolla saker sen ^^
Jag är Tolkien-nörd. Haha. Har ju redan en tatuering i svanken som är ett citat från filmerna. "even the smallest person can change the course of the future". Nu ville jag ha en som var mer ... För böckerna.
Har älskat alvspråket sedan jag först såg det. Mest föll jag för quenya, vilket var högalvernas språk. Det låter så fint och ... jag vet inte. Jag gillar det bara :) Och Tengwar, det skriftspråk de använde, är helt fantastiskt !

Och länge har jag planerat en tatuering där det står "syster och bror", så varför inte kombinera de två tänkte jag, and taaadaaa ! Sjukt nöjd. Tog lååång tid att kontrollera så orden stämde, så jag översatte rätt, skrev det rätt osv osv. "onónë ar toron" blev det tillslut. "syster och bror". 
För att jag har en storasyster som finns där. Alltid. Hon är lika mycket min vän som mitt syskon. Hon är visare än de flesta, har alltid råd till mig och har gett mig de finaste pojkarna i världen, Linus och Viggo !
Och för att jag har en storebror som är min stora förebild. Som jag älskar allt med, som haft ett stort inflytande i vem jag är, vad jag lyssnar på för musik. I mörka stunder är ett par ord från bror bland det som hjälper mest. Och pga honom finns Linni, den finaste lilla flickan.

Ni två, syster och bror, är allt. Jag skulle inte vara den jag är utan er. Familjen är allt för mig.



 
#1 - Linda Hagelvik

Tatueringen blev ju så fin :)
Tack för en riktigt kul kväll ihop igår, dansade så benen är ömma idag ha ha.
Älskar dig <3

Svar: tack :)hahaha tack själv ! Det var längesedan jag hade så kul ute på krogen ;D
<3
Julia