Julia

min fina, älskade systerson
det finns många ord att säga om dig.
du är 16 år yngre än mig men sedan du föddes har du varit en så sjukt stor del i mitt liv och är en vän för mig.
jag minns dagen jag fick veta att du var född, ett SMS i skolan, vid en tid då livet var jävligt tungt.
jag minns hur jag stod där i korridoren och tårarna nästan rann.
jag var moster, till en pojk.
minns stunden jag höll dig första gången, så liten rumpnisse som du var!
jag var svarthårig och dyster. men du blev mitt ljus.

du sitter här i soffan bredvid mig nu, byggandes ett hus åt oss två i minecraft.
jag älskar dig lillen, innan du föddes visste jag inte hur det kändes att älska något så litet, och att vilja ge någon hela världen, att känna sig stor och ha ett ansvar för någon.
för dig, Viggo och linni (och alla de kommande barnen som jag hoppas kommer, hör ni det syskon ;)) skulle jag göra vad som helst.
ni är färgen i en grå värld <3