Julia

Det är en sjuk värld vi lever i.


Jag vill bara lägga upp den här videon här.
För den berör mig så jävla djupt.
Jag gråter lätt när det är djur det handlar om, och tro mig, det gjorde jag här med.
Jag grät och var så jävla ledsen och arg. Ja, förbannad.
För jag lever i den här världen. Såhär går det till i vår värld.
Kanske inte i det land jag bor i, men det är samma planet. Det är min art som gör så här.
Vi människor. Och jag kan inte ändra på det !!
Jag bidrar med flera hundralappar varje månad, jag är vegetarian för tillfället och jag tänker på vad jag köper ägg och mjölk ifrån.  Det finns mycket mer att göra. Det gör det. Men jag kan inte göra det själv.

Jag får ofta höra att folk inte klarar kolla på dokumentärer som den jag länkar till här, eller The Cove, som förövrigt borde visas i skolor tycker jag, men det är bara en dålig ursäkt. 
Jag hade förstått om det var påhittat, men det här är i ett syfte att lära sig.
Vi måste veta vad som pågår för att kunna bry oss och ändra på det.
Gör något, bidra med pengar, ha en vegetarisk/vegansk dag i veckan, sprid information, var medveten om de val du gör.

Mitt hjärta slår för det här. Vi måste göra något åt hur det går till. Det FÅR inte vara såhär.
#1 - Anonym

Bra skrivet och bra att du tar upp förslag på vad man kan göra för att hjälpa till. Jag ger också bidrag till olika organisationer etc.
Är dock inte vegetarian, men köper bara svenskt kött och ekologiska ägg osv.
Bästa är väl att åka till en gårdsbutik och köpa allt där. Men problemet är ju att alla inte kan det, alla har inte råd, vi har själva satt oss i denna skiten och jag blir också så jävla förbannad. Men VIKTIGT ! "INGEN KAN GÖRA ALLT, MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT"