Julia

Fredagskväll
Vad håller jag på med? Vem är jag? Vad gör jag? Vad vill jag?
 
Det är fredagskväll. Har jag ork till något alls? nope. Inte ens ett hej till någon. Har låst in mig. Försöker få ordning på allt plugg. Det är så jävla mycket. Skrivit så många dokument, fixat så mkt information, fått igång programmeringsmiljön. Ritat en uppift. Av typ 1000.
Två kurser kvar. Sedan tar jag sommarlov.
Det kommer bli en jobbig vår.
Igår hade jag panik. Eller. Ångest i alla fall. Grym ångest.
 
Stress åt alla håll. Men sedan somnar jag med lillen i famnen, ett lugnt snusande mot min hals. Och jag blir hel igen. Anubis. Hjälten i allt det här. Alltid nära, alltid medveten. Han är så sjukt förståndig att jag blir rädd över hans intellekt ibland, fast i nästa sekund är han så sjukt trög och hoppar in i något med nosen först så då slutar jag fundera på det ;)
 
Ikväll är det ångest igen dock. Som vanligt. Varför slutar jag aldrig ta skit? Och ge skit. Jag beter mig fel mot alla människor. De som behandlar mig väl tar jag inte hand om och de som trampar på mig låter jag komma tillbaka. Gång. På gång. På gång.
Men en del av mig kanske aldrig blir frisk. För en liten del av mig vill inte bli frisk. Jag är så van vid det här. Att må såhär. Att straffa mig själv. Bättre att jag håller mig utanför folks liv då. Bättre att de slutar känna mig än att inte veta vart de har mig. För ena sekunden vill jag allt och nästa ingenting.
Jag är aldrig konsekvent.